Vi benytter cookies til statistik og til at målrette det indhold du søger efter. Ved at gå videre på denne side accepterer du vores brug af cookies. - Læs mere om cookies HER : ) - OK, jeg har forstået det

Persondatapolitik

 

Her kan du læse, hvordan Johs. Clausen Retail ApS via hjemmesiden og webshoppen Johsfashion.dk, håndterer personoplysninger jvnf. EU’ persondatalovgivning, også kaldet GDPR.

 

  1. 1.      Dataansvarlig

 

Johs. Clausen Retail er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Behandling af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med lovgivningen.

 

Vores kontaktoplysninger er:

Johs Clausen Retail ApS

Hjultorv 5-7

4700 Næstved

 

CVR-nr.: 33359373

 

Telefon: 55724900

 

Mail: jc@johs-clausen.dk             

 

  1. 2.      Hvilke personoplysninger indsamler vi, formålet med indsamlingen og retsgrundlaget for behandlingen

 

 

Når du besøger vores hjemmeside, tilmelder dig vores nyhedsmails eller køber en vare i webshoppen indsamler vi følgende personoplysninger om dig og din brug af hjemmesiden:

 

-        Din mailadresse

-        Dit navn

-        Din adresse (ved køb i webshoppen)

-        Dit mobilnummer (kun hvis oplyst til os af dig)

-        Din fødselsdato (kun hvis oplyst til os af dig)

-        Type af browser

-        Søgetermer

-        IP-adresse

-        Netværkslokation

-        Informationer om computertype

 

Formålet med indsamlingen

 

Indsamlingen af disse informationer er nødvendige for at optimere brugeroplevelsen og hjemmesidens funktion, og i tilfælde af varekøb i webshoppen, også for at vi kan levere varen til dig. Derudover har disse data til formål at kunne målrette markedsføringen og gøre annoncer så relevante for dig som muligt, eksempelvis via Facebook og Google, osv.

 

Retsgrundlaget.

 

Vores behandling af dine personoplysninger sker fuld ud efter gældende lovgivning, og på baggrund af den såkaldte interesseafvejningsregel i EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

 

Modtagere af oplysninger og data.

Vi opbevarer dine information og data sikkert hos forskellige eksterne it-samarbejdspartnere indenfor EU, herunder Mailplatform og Magento webshop-platform og vi benytter data til statistik via Google Analytics udenfor EU. Dette er nødvendigt for at sikre teknisk drift og forbedringer af hjemmesiden samt målrette markedsføring. Vi videresælger ikke dine data til tredjepart.

 

Tidsrum for opbevaring, eller hvilke kriterier der anvendes til at fastlægge tidsrum.

 

Ved framelding af nyhedsbrev slettes oplysningerne efter 1 år, og ved køb af en vare i webshoppen slettes oplysningerne efter 5 år.

 

  • Køb eller kommunikation via hjemmeside

 

Når du køber et produkt eller kommunikerer med os på hjemmesiden, indsamler vi de oplysninger du selv angiver:

 

-        Navn

-        Adresse

-        Mailadresse

-        Mobilnummer/Telefonnummer

-        Betalingsmåde

-        Leveringsønsker

-        IP-adresse (sker automatisk når du besøger hjemmesider)

 

Formålet med indsamlingen.

 

Ved køb af varer i webshoppen indsamler vi disse data, da det ellers ikke er muligt for os at håndtere og levere din ordre, samt og overholdelse af krav til reklamation, bogføring og regnskab.

 

Retsgrundlaget.

 

Vores behandling af dine personoplysninger sker på baggrund af vores aftale om at levere en vare til dig, samt for at overholde den lovgivning og forpligtelse, der påhviler os som dataansvarlig i EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b og c.

 

Modtagere af oplysninger.

 

For at kunne levere en ordre på en vare der er købt i webshoppen, er det nødvendigt for os, at videregive dele af dine data til f.eks. PostNord, GLS eller anden transportør, der står for leveringen af ordren til dig.

 

Tidsrum for opbevaring, eller hvilke kriterier der anvendes til at fastlægge tidsrum.

 

Oplysningerne bliver slettet 5 år efter købet, medmindre vi har et legitimt behov for at opbevare oplysningerne i længere tid, f.eks. hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, eller hvis opbevaring er nødvendig for at vi kan opfylde et lovkrav. Regnskabsmateriale opbevares ligeledes i 5 år til udgangen af et regnskabsår.

 

  • Tilmelding af nyhedsbrev, samt kundeklub

 

Når du tilmelder dig til vores nyhedsbrev, indsamler vi følgende oplysninger:

 

-        Navn

-        Mailadresse

-        Mobilnummer (hvis oplyst af dig)

-        Fødselsdato (hvis oplyst af dig)

 

Formålet med indsamlingen.

 

Ved tilmelding til nyhedsbrev, indsamler vi data da vi ellers ikke kan sende dig de nyhedsbreve du har bedt om, samt af grundet lovgivningen i markedsføringsloven.  Vores behandling af dine personoplysninger sker på baggrund af interesseafvejningsreglen i EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

 

Modtagere af oplysninger.

 

Vi opbevarer dine information og data sikkert hos forskellige eksterne it-samarbejdspartnere indenfor EU, herunder Mailplatform og Magento webshop-platform. Dine data til brug for nyhedsbrev og kundeklub opbevares ikke udenfor EU.

 

Oplysningerne

 

Tidsrum for opbevaring, eller hvilke kriterier der anvendes til at fastlægge tidsrum.

Oplysningerne gemme så længe, at du ønsker at modtage vores nyhedsbreve eller indtil du selv afmelder nyhedsbrevet, for eksempel via linket i nyhedsbrevet. Herefter slettes dine oplysninger efter maksimalt 1 år.

 

  1. 3.      Dine rettigheder

 

Ret til at se oplysningerne (det der også kaldes ”indsigtsret”)

Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig, formålet med registreringen, kategorier af personoplysninger, modtagere af oplysningerne, samt hvorfra oplysningerne stammer.

 

Ret til berigtigelse (rettelse af oplysninger)

Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, vi har registreret om dig.

 

(oplysningerne skal senest være rettet 1 måned efter modtagelse af anmodningen)

 

Ret til sletning

Du har ret til at få slettet de personoplysninger vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter lovgivningen er pålagt at skulle gemme.

 

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandling af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

 

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger.

 

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

 

Retten til at tilbagekalde samtykke

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår øverst på side 1.

 

  1. 4.      Sikkerhed

 

Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges. Vi benytter os alene af anerkendte og erfarne samarbejdspartnere, it-leverandører og software-platforme.

 

Kun betroede medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til oplysningerne.

 

 

  1. 5.      Klageinstans

 

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk

 

(Denne politik er senest opdateret d. 24. maj 2018)